Friday, 30 March 2012

ME , ANA , AKU .




ME AND WAFIQ <3

Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillah, Allah telah panjangkan umur aku. Subhanallah. Okayy. Akan ku update blog aku yang huduh niey pasai diri aku seniri, ABOUT ME. Semalam, lebeh kurang pukul duaa, aku dapat mesege dari PEMINAT aku , Harhar :D Mienaaa, boleh tak storeyy pasai hang shiket ? Haha :D Lawak jugak bilaa ada orang , gurl pulak tuee, nak kenai aku niey macam mana. Okayy. Maaflah sebab semalam aku tak reply mesege hang. Aku simpa kredit taw tak untuk kakchik and untuk Si Putra :)

Okayyy. Nak start dari mana tak taw. Aku tak reti. Arioss !! Haha :D  Nama aku Amalina Binti Muhamad Razif. Di lahirkan pada tanggal 29 OGOS 1994, Di Hospital Kuala Kangsar Perakk . Bandar Di Rajaa tuee. Hehehe. Actually, aku niey sememangnyaa Keturunan Di Rajaa puns, tapi bukan di raja Perak, Keturunan di Raja Kelantan. Tak pecayaaa ? Pii tanyaa Ummi, Abah, Tok, Tokwan, Tokteh, Tokchik, Tokngah aku.. Blalalala ~ Haha. Bukan nak bangga or PERASAN tapi cumaaa nak habaq. Okyy.

Aku di lahirkan dalam keluarga yang sederhana tak kaya mana pon macam hangpa. Tapii, aku bersyukur kernaa ummi and abah aku kuatt agama. Alhamdullilah. Okyy. Aku niey seorang kakak yang garang kepada adek-adek. Adek-adek aku cukup takot nan aku. Haha.Seriuslyy, aku memang garang pun . Tanya lah kawan-kawan if nak tahu lah kans . Tambah-tabah nan laki, lagi aku garang. Aku tak penahh lembut pun nan laki. Garang lagi ada lah .:D 

Okyyy. Pasai apa lagi heh ? Hurm. Tak tahu lah. Aku nieyh bukan macam orang laen okayh. Macam fizi kata kat aku, aku niey PELIK DARI YANG LAEN. Okyy, aku niey s'orang yang KASAR . KASAR LUARAN LEMBUT DALAMAN :) Bendaa betoi weyhh. Qamai kawan-kawan aku yang tak berani kasaq nan aku. Sapaa yang sekepala nan aku yang tahu nak kasaq nan aku macam mana. Paih tue, aku nie cepat terasa taw tak. Hampa cakap silap sikit arr, kompom terasa gilaa bagai hati niey di cucuk-cucuk. Kayy, aku cepatt terasa. Aku niey seorang yang hepi go lucky ! Hepi macam mana ? Ada poblem kaa , takde poblem kaa , sama jaaaaaa, SENYUMAN tue sentiasa and tak pernah lekang . Hehew . Tapii , ade orang tue , kawan aku NABIL FATIHIN dya dapat taw aku nieyh ada poblem kaa takde poblem, tengah sedeh or heppy. Dyaa penah kata kat aku, " Mienaa, hang kalo ada poblem cuba citaa kat aku, mana nak taw kut aku boleyh tolong ? aku taw hang simpan semua poblem hang tue. Try lah luahkan . Maaf nabil, aku tak reti ceritaa poblem aku dekat orang. Niyy lah Amalina Razif yang sebenarnyaa. Lagi satu, aku niey keras kepala. Hati kering. Hati kering lahhh bila orang kata buat donno , tue lah HOT sangat sampai satu DMW kenaii. Kalo tak kenai tue, memang lah,. Ketinggalan zaman :D Sapa tak kenai Amalina Razif, dari FORM ONE sampai FORM SIX kenaii aku. Haha. Macam bongokk kans . Nak buat macam mana ? Bila di tanyaa pada adek-adek, Kenai Kak Amalina tak ? Amalina Razif tue kah ? Yaya ~ Ouh, kak mienaa yang duk umah sewa yang comey-comey, rendah-rendah , lawak tue ek ? HAA , HAA. Kompom lepa jawab camtue punyaa. Aku niey sampaikan CEMUIH dengan jawapan tue. Lagi pun, aku niey bukan comel mana pun. Ada lagi orang yang comel dari aku.

Seumur hidup aku , dari darjah satu hingga tingkatan empat, aku tak pernah kapel. Aku start kepel time form five pertengahan bulan lima. Aku penah kapel sorang jaa dalam hidup aku. Bilaa orang laen mintak kapel kat aku, aku terus tolak. Maaf nahh. Bilaa ja Si Putra mintak, aku tak tolak puns, aku terus terima jaa. Nak tahu sebab apa, aku sayang dia gila-gila taw dakk. Okayy. Aku jarang mesej dengan laki len kecuali dia. Aku tak reti lha bila aku mesej nan laki len, mesti aku rasa aku curangg nan dya. Huhu.  Kepada si lelaki yang aku pernah tolak cinta korang, maafkan aku. Jangan berdendam weyh dengan aku. Cintaku hanya untuk sorang jaa, Dia Si Putra, Dia tue FIRST AND LAST LOVE aku. Hampa tanya awat aku tolak cinta hampa, sebab hati aku takdak nan hampa. Hati aku hanya untuk dia sorang jaa. W'pon sekarang hampa taw aku SINGLE maaf jugak sebab aku terpaksa tolak ! Harap hampa-hampa paham aku niey macam mana.

MESEJ. Aku tak reti mesej orang, kena orang tue yang mesej aku. Sama jugak lah nan chatting pon, kena orang tue start dulu baru boleyh chat nan aku. Sebab tue lah aku di katakan SOMBONG --'
HAHA. Sian ann kat aku. Huhuw. Sapa yang mesej aku comfirm aku balas, tapi yang aku balas tue mesti GENG AKU AND SI PUTRA . Kalo orang laen jangan harap ! Grr .Kayy aku belagak! Sama jugak lah bila aku suka someone, aku simpan. Laki kena start dulu. Takkanlah, aku nak start kans ? Perigi cari timba tue, MALU lah shiket. Aku ade maruah okyyh ! Macam aku dengan Si Putra, Si Putra yang start dulu. Aku suka dya, tapi aku simpan dalam-dalam perasaan suka aku dekat dya. Biaq aku sorang jea yang tahu. But,
sekarang satu DUNIA dah tahu yang aku sayangs and suka dia.

HANGOUT ! Okayy, aku niey bukan jenis KAKI HANGOUT DENGAN LAKI :/ Errrr --' Rasa laen taw tak bila hangout nan laki. Aku nie jenis peneman kawan-kawan aku untuk jumpak bf lepaa. Selama aku kapel, aku tak penah keluaq berdua, bertiga, ramai-ramai dengan bf aku :) Ummi aku tak kasi. Boleyh mai umah jaa kalo nak jumpak pun. Tue pun susah. Haha. Nak buat macam mana. Hukhukhuk. Aku niey pompuan yang beragama shiket. Alhamdulillah lah abah ummi aku didik aku , hantaq aku ke sekolah agama dengan cara yang betoi. Aku dapat rasa yang agama islam niey memang mudah . Okayy. Abah aku kata, mienaa nie perempuan, jaga adab, jaga sopan santun. Lelaki bila nak cari isteri dya akan cari perempuan yang SOLEHAH, TUTUP AURAT DENGAN SEMPURNA. Sebab lepa pun tak mau bila kawen dengan perempuan yang tak tutup aurat niy, sebab nanti lepa kena tanya dengan ALLAH TAALA dan kena azab. Nauzubillah. Okayy, aku pi sekolah agama sebab aku nak jadi wanita yang beragama . Amiin , tercapai jugak. Terima kaseh ummi and abah . Aku dari kecik sampai laa sekolah agama. Kita nie kalo sekolah agama, biar dekat sekolah dekat luar pun agama gak . Jangan dalam sekolah jaaa. Nieyh kat sekolah pakai tudung laboh, dekat luar pakai tundung kecik, tutup leher jaaa. Nauzubillah. Aku tak mau jadi macam tue. Agama islam tak ajaq macam tue lah. Kesian taw tak kat ayah kita, sebab kena tanggung dosa kitaa pasai kita duk dedah aurat selalu. Kesian jugak dekat kaum adam lepa pun dapat dosa sekali sebab lihat aurat kita. Wahai kaum hawa, dan jugak aku sedarlahh. Ramai manusia terpesong agama sebab tue lah, pakai tudung kecik, tak laboh, pakai baju ketat tapi bertudung. Apa cer weyh ?? tak faham agama islam and suruhan Allah tue betol-betol. Bukakanlah pintu hati kami. Stop. Aku ceramah pulak kat sini yaw :) Aku memang macam nie, nan kawan-kawan aku, kalo tak pakai STOKIN , TUDUNG TAK MACAM YG ALLAH KATA comfirm kena teguran and perli . Ukayy. Aku nak kita yang beragama Islam, tahu macam mana yang Allah telah syariatkan pada kita :) Nak berfesyen boleh, nak cantikcantik pun boleyh tapi kena lah buat macam Allah suruh :) Chill .

No comments: