Thursday, 12 April 2012

Mimpi .






Bismillahirrahmanirrahim. Hye peps. Buad hape weyhh ? Boring lah. Tak tahu lah post sal hape. Kaykay. Nak stOry sat. Macam orang tak betoi dah aku nie. Huhuw.

Kaykayy. Syukur sangat-sangat sebab hari nie aku dah habiskan 8 juzu' Al-Quran. Surah last aku baca tadi kalo tak silap and salah aku lah kan surah Al-An'am. Hehehe. Bukan aku mengapai, cuma aku membaca jea. Hehe. Walaupons aku tak sehat, aku dapat baca Al-Quran. Thanks Allah :) Petang tadi lepas solat asar aku baca Quran then aku ade lah baca makna ayat-ayat Quran tersebut. Kayy. Pas baca Quran aku rasa macam nak pengsan. Aku kata dalam hati " Ya Allah, adakah sudah sampai masaku ? " Amal ibadat aku tak cukup lagi nak bawak masok dalam kubur. Aku tak sanggop nak berdepan dengan azab-Mu. Tak tahu macam mana aku tertidur. Aku tidur tadi lepas baca Quran asar tadi. Lebih kurang 15 minit-20 minit kudd aku tidur. Kay.

Masa aku tidur tue, aku mimpi yang aku nie merindui seseorang yang aku sayang. Rasa macam bertahun dalam mimpi tue aku tak dapat and aku tak tahu khabar dia ( SI PUTRA ) macam mana. Situasi aku dalam mimpi tue macam situasi aku sekarang. Dalam mimpi tue, aku berdoa supaya dia sihat walafiat di samping keluarganyaa. Aku mohon kepada Allah supaya Allah Taala melindungi dia walau di mana dia berada. Apa yang aku doa dalam mimpi tue adalah doa-doa aku ( True ) lepas solat . Petanda apakah yang Allah Taala berikan kepadaku ? Ya Allah . Sesungguhnyaa hamba-mu ini sangat lemah :/ 

Bilaa aku terjaga dari tidur, baru aku tahu yang aku bermimpi sebenarnyaa. Aku tertidur di tikar sejadah tadi. Aku tertanya-tanya apakah yang berlaku sebenarnya sehingga aku bermimpi sebegini . Sungguhpun hati ini merindui si dia sangat-sangat. Bila dah bangun dari tidur. aku bukakan telekung and lipatkannya. Aku amik fon and aku teringin sangat-sangat nak hantar mesej dekat dia ( SI PUTRA ) . Tapi aku malu, malu sangat-sangat. Aku teringin nak Call dia petang tadi, mahu tanyakan khabar sihat ke tak, makan ke belum tapi. . . aku malu, malu, malu dan malu. Aku takud sat gi dia kata aku bz body lah , wat terok lah and macam-macam lah. Risau aku di buatnyaa. Then , aku lepaskan fon aku, aku simpan rapat-rapat bawah bantai aku. Huhuhuk. Macam mana pun, aku nak sangat dia sihat sentiasa. Amiin :)

Ya Allah, sungguhpuns hati kecil ku ini sentiasa merinduinyaa, ketahuilah aku merinduinyaa kerana-Mu dan seikhlas hati aku. Ya Rabb, lindungilah dia dan keluarganyaa di mana pons mereka berada. Panjanglah umur beliau Ya Allah .Sungguhpun begitue, aku hanyalah hamba-Mu yang hinaa, lagi lemah dan kerdil hanya mampu menadah tangan memohon kepada-Mu supaya melindungi , panjangkan umur insan tersebut ( MUHAMMAD HAFIZI BIN SHAARI DAN KELUARGANYA ) Semoga Kau perkenankan doaku ini. Amiin Ya Rabbal 'Alamin .

- HAMMIE -


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

No comments: